جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ |۳۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 4, 2024
بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی + عکس

استاد حوزه علمیه قم در مراسم گرامیداشت شهید سیدحسن نصرالله در دفتر آیت‌الله العظمی نوری همدانی، گفت: حمایت مراجع عظام تقلید از مردم مظلوم لبنان با اجازه مصرف بخشی از سهم امام (ع) شایسته قدردانی است.

به گزارش خبرنگار حوزه، مراسم بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله، امروز جمعه، از سوی آیت الله العظمی نوری همدانی با حضور علما و طلاب در دفتر معظم‌له برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی + عکس

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، سخنران این مراسم با اشاره به ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم لبنان و فلسطین گفت: خداوند متعال در آیات پایانی سوره توبه تاکید کرده که اجر کسانی که قدماً، مالاً و جاناً به یاری مظلومان می‌شتابند نوشته می‌شود.

ببینید:

تصاویر مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله از سوی آیت الله العظمی نوری همدانی

وی حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سرزمین‌های اشغالی را دارای بازتاب بسیار گسترده در رسانه‌های جهان توصیف کرد و گفت: این عملیات که در پاسخ به ترور مهمان ما شهید هنیه در تهران و شهادت سردار نیلفروشان و سیدمقاومت در لبنان صورت گرفت مایه شگفتی و تعجب دشمنان از قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ایران در دوران دفاع مقدس مجبور به وارد کردن سیم خاردار بود، افزود: اما اکنون با وجود اینکه همواره تحریم بوده‌ایم، موشک‌های بالستیک ایران بدون همراهی پهپادها شلیک می‌شود و به صورت نقطه‌زن به اهداف مورد نظر اصابت می‌کند. این نشانگر یاری رساندن خدای متعال به جبهه حق است.

وی با تاکید بر اینکه خدای متعال یاری‌گران دین الهی را تنها نمی‌گذارد، گفت: رژیم کودک‌کش اسرائیل روزگاری خود را قدرت بلامنازع منطقه می‌دانست و فلسطینی‌ها به تنهایی و با سنگ با این رژیم مقابله می‌کردند، اما امروز کشورهای حامی مقاومت به شمول ایران و لبنان و عراق و سوریه و یمن اسرائیل را احاطه کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه غربی‌ها تصور می‌کردند ماجرای جبهه مقاومت با تجهیز اسرائیل به انواع تسلیحات مدرن و قوی به سرانجام می‌رسد، به ماجرای اطمینان خاطر یهودیان صدر اسلام به واسطه دژهایشان اشاره کرد و گفت: یهودیان گمان می‌کردند که دژهای مستحکم‌ شان از آنان دفاع می‌کند، اما خداوند در قلوب‌شان وحشت انداخت. امروز هم این ترس و ارعاب در دل اسرائیل و حامیان آنها انداخته شده است.

استاد حوزه علمیه قم این ترس را یکی از جنود الهی توصیف کرد و گفت: اسلام دین جنگ و درگیری نیست اما اگر قرار باشد دشمنان بر ضد مسلمین توطئه کنند، به دستور خداوند متعال باید با آنان مقابله کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام از اتحاد مسلمانان وحشت دارند، گفت: علی‌رغم اینکه دشمنان همواره در صدد ایجاد اختلاف در میان مسلمین بوده‌اند اما اینک اسرائیل با اتحاد مسلمین از تمامی جهات محاصره شده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به بمباران شدید ضاحیه بیروت توسط رژیم صهیونیستی در شب گذشته یادآور شد: بدون شک صهیونیست‌ها از این اقدامات به جایی نمی‌رسند چون این وعده خدا خطاب به مسلمانان است که اگر ایمان داشته باشند برتر و پیروزند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم کتاب دیروز و امروز نیست و سنت‌های الهی ثابت و تغییرناپذیر است، گفت: خداوند متعال همانطور که مسلمانان را در جنگ بدر یاری رساند، امروز هم در تقابل با استکبار یاری می‌رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد با تاکید بر اینکه تاریخ نشان داده است دین خدا با شهادت شخصیت‌ها تضعیف نمی‌شود، گفت: آمریکا تصور می‌کرد با شهادت سردار سلیمانی ماجرای مقاومت را یک‌سره می‌کند، اما نمی‌دانست که جبهه مقاومت پر از سردار سلیمانی‌هاست.

وی با انتقاد شدید از رفتار منافقانه غربی‌ها گفت: این‌ها در مقابل جنایات غده سرطانی اسرائیل که خودشان به وجود آورده‌اند سکوت کردند، اما عملیات موشکی ایران را که در چارچوب قوانین دفاع مشروع بین‌المللی بود محکوم می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه آمریکا وارد هر کشوری شد به سرنوشت شکست مبتلا گردید، گفت: آمریکا همانطور که در افغانستان و ویتنام و عراق نتوانست به پیروزی برسد، امروز هم که توسط اسرائیل در حال جنایت‌آفرینی در لبنان و فلسطین است نمی‌تواند حماس و مقاومت اسلامی لبنان را از بین ببرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به اینکه جنگ حق و باطل سختی‌ها و شهید دادن‌ها دارد اما امتیاز رزمندگان اسلام در این است که خداوند حامی و پشتیبان آنان است، گفت: احساسات عمیق مردمی در قبال شهادت شهید نصرالله و حمایت مراجع عظام تقلید از مردم و شیعیان مظلوم لبنان با اجازه مصرف بخشی از سهم امام (عج) قابل قدردانی است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان سخنان خود پایان عمر رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی را مطابق با سنت‌های قطعی الهی نزدیک دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha